Dag 10 (Duitsland) Tsjechië

22 juli 2022 - Oybin, Duitsland

We hebben ons vandaag niet gehouden aan "de vakantie in Tsjechië"! 😂🤣

We hadden gekeken van wat er nog in de omgeving te doen was en kwamen uit bij een ruïne in Oybin in Duitsland (30 minuten van Januv Dul vandaan)! 😁

Alleen toen wij vertrekte van ons huisje in Januv Dul, waren wij vergeten dat wij met euro's weer moeten betalen in Duitsland! Wij zijn gewend geraakt aan de Tsjechische kronen! 😂🤣

We wilde parkeren bij de ruïne, maar dat gaat niet met Tsjechische kronen! Uiteindelijk was het wel gelukt met euro's! 😂

Dus even op Google Maps een pinautomaat gezocht in Zittau waar we euro's konden pinnen! 👍🏻

Na het bezoekje aan de pinautomaat in Zittau zijn we eindelijk gaan parkeren in Oybin! 👍🏻

Palm naast een treinstation met stoomtrein! Die vind je nergens meer in Nederland! 😱

Wij zijn vervolgens naar de ruïne gelopen. Maar we wilde daar echt niet heen, want je moest met lange, steile trappen naar boven klimmen om bij de ruïne te komen.....

Wij zijn toen in winkeltjes maar gaan snuffelen in Oybin. Niks gekocht.

Wij zijn daarna weer teruggereden naar Tsjechië en zijn we weer uit eten geweest bij het zelfde restaurant waar we ook gister zijn geweest (restaurant Golf Jested)!

Net zo heerlijk gegeten als gister! Dit keer had ik ipv een hamburger spareribs op! En hetzelfde ijs op als gister als dessert! 😋

Vandaag is het ook alweer de laatste dag hier in Januv Dul helaas.....

Het was erg leuk hier! ♥️

Morgen vertrekken we om 10 uur 's ochtends naar het derde verblijf alweer!

Lakeside Village in Frymburk! De naam zegt al wat de ligging is! We liggen palm aan een meer! Lekker verkoeling zoeken! 😁

Frymburk ligt in Zuid-Bohemen (helemaal in het zuiden van Tsjechië!)

Dat is 3 uur en 45 minuten rijden vanuit Januv Dul! 😁

Hier verblijven tot Jaydens verjaardag!

Ik hoop dat jullie hebben genoten van de verhalen uit Januv Dul en dat jullie weer zullen genieten van de verhalen uit Frymburk!

Morgen komt er weer een nieuw deel van het blog vanuit Frymburk! 👍🏻

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa den burger.:
    22 juli 2022
    Dat was zeker een hele klim zag ik op de foto, en dat spoor leek mij ook wel leuk. Een goede reis morgen en zoek je zwembroek maar vast op het word mooi weer.
  2. B. Boudewijn:
    22 juli 2022
    Wat kan je tch mooi vertellen jayden.
    Kijk steeds uit naar je verhaal.
  3. Lorraine:
    Hoi Familie,

Ik heb net alles bijgelezen en super leuk hoe je alles schrijft Kyan, doe je goed! Veel plezier nog komende dagen, ik ga weer meelezen met jullie 😉. Liefs Lorraine
  4. Adrie Berger.:
    23 juli 2022
    Wat een lang verhaal vandaag, leuk man! Morgen horen we of jullie al gezwommen hebben. Alleen je teen nat maken teld niet mee. Wat is het leven toch mooi. Op naar een nieuwe mooie dag. Dikke kus voor allen.
  5. Adrie Berger.:
    23 juli 2022
    P.s. Wat een prachtige foto's!