Dag 5 Tsjechië

17 juli 2022 - Janův Důl, Tsjechië

Hey!

Wij hebben vandaag een concentratiekamp bezocht in Terezín (1,5 uur van ons tweede verblijf vandaan). Super interessant was het!

Het is in de 18e eeuw gebouwd en het werd gebruikt tussen de eerste wereldoorlog en de tweede wereldoorlog!

Ik wil liever niet vertellen welke verschrikkelijke dingen hier zijn gebeurd! Ik laat het de foto's die ik heb gemaakt het doen!

Daarna wilden we uit eten gaan bij een restaurant in Januv Dul, maar dat restaurant was al helaas dicht toen wij daar aankwamen......

Dus zijn we maar naar het huisje gereden en hebben we nog een keer hamburgers op! Ook lekker! 😋

We gaan van de week het nog een keer proberen bij dat restaurant te eten! 👍🏻

Mijn vader is nu vrouwenvoetbal aan het kijken op de tv en mama en Jayden gaan Rummikubben! Ik wil ff niet meedoen met Rummikub, omdat ik het geschreeuw van papa niet prettig vind als ik een spelletje speel! 😂

Voor de rest gaan we niks meer doen vandaag.

1. Jolanda:
    17 juli 2022
    Was erg indrukwekkend, vooral het leed dat mensen elkaar kunnen aandoen ... De wreedheid ...
    Dit was specifiek een Gestapo gevangenis.
  2. Opa den burger.:
    17 juli 2022
    ja die dingen maken wel indruk op je. Ik hoop voor je Kyan dat het restaurant morgen wel open is elke dag een hamburger gaat ook vervelen maar dat zal wel lukken.